Την προσεχή Τετάρτη 11/12 και ώρα 17:00 θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στο Δημαρχείο Βρυσσών με αποκλειστικό θέμα την Δακοκτονία και πιο συγκεκριμένα: 1) αποτελέσματα δακοκτονίας 2019, 2)επικείμενες αλλαγές στη δακοκτονία για το 2020 και έγκαιρη προετοιμασία εφόσον η εταιρία του Δήμου αναλάβει εκ νέου το έργο, 3) συζήτηση και προτάσεις, 4) εξόφληση δεδουλευμένων 2019.
Στη συγκέντρωση καλούνται να παραστούν όλοι οι εργαζόμενοι στη δακοκτονία – οι Δημοτικοί Σύμβουλοι – τα Κοινοτικά Συμβούλια – και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην ελαιοκομία, παραγωγοί – ελαιοτριβείς και έμποροι.
Oπως ανέφερε ο Δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης ,οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται συχνά στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Μια ομάδα από Έλληνες επιστήμονες, και μετά από δέκα χρόνια μακροσκελών ερευνών, ο Δρ. Ιωάννης Ασλανίδης MD, PhD, F.R.C.Ophth ανέπτυξε ένα πολύ-παραμετρικό εργαλείο, το R.A.D.A.R. (Rapid Assessment for Dyslexia & Abnormalities in Reading – Τάχιστη Αξιολόγηση Δυσλεξίας & Αναγνωστικών Ανωμαλιών). Η μέθοδος R.A.D.A.R., μέσω του ειδικού λογισμικού της, αξιολογεί εύκολα και γρήγορα την αναγνωστική ευχέρεια ενός παιδιού. Είναι η πρώτη φορά που υπάρχει η δυνατότητα να καταγραφούν συγκεκριμένες ποσοτικές μετρήσεις σχετικά με ένα πλήθος παραμέτρων (άνω των 25) που επηρεάζουν την αναγνωστική ικανότητα ενός ατόμου, τις οποίες δεν μπορούν να αντιληφθούν το ανθρώπινο αυτί και το ανθρώπινο μάτι.
Το R.A.D.A.R. δίνει τη δυνατότητα να εξαχθούν αντικειμενικά και μετρήσιμα συμπεράσματα για το επίπεδο συγκέντρωσης του αναγνώστη, τη δυνατότητα αποκωδικοποίησης και σύνθεσης των λέξεων καθώς και την αναγνωστική του ευχέρεια. Το λογισμικό του R.A.D.A.R. βασίζεται σε κατοχυρωμένους αλγόριθμους, καθώς κατέχει Ελληνικά και διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας τόσο στην Ε.Ε. όσο και στις Η.Π.Α.
Πρόκειται για μια εξέταση εξ’ ολοκλήρου ψηφιακή, γρήγορη και φιλική προς τα παιδιά.
Συνεχίζοντας ο Δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης ανακοίνωσε ότι ο Δήμος μας θα είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια καινοτομίας που έχει να κάνει με τις μαθησιακές δυσκολίες, συμμετέχει ενεργά στη διεξαγωγή της έρευνας αυτής μέσω των σχολείων του ενώ η απήχηση των γονέων ήταν πάρα πολύ μεγάλη και ελπίζουμε στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, συνεισφέροντας με αυτό το τρόπο στην επίλυση των όποιων προβλημάτων.
Με την υπ’άριθμόν 3975 απόφασή της η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης /Διεύθυνση Περιβάλλοντος προέβη στην Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου: «Έργα Διαχείρισης Αστικών Λυμάτων (Αποχετευτικοί Αγωγοί και Εγκατάσταση Επεξεργασίας και Διάθεση Λυμάτων) οικισμού Καλύβες Δήμου Αποκορώνου.
Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης, ο οποίος αφού ευχαρίστησε όλους όσους συνέβαλαν στη δύσκολη αυτή προσπάθεια, με επικεφαλής την προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου μας, κα Καστρινάκη Ευαγγελία η Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 1631/11-07-2016 Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων για το έργο: «Έργα Διαχείρισης Αστικών Λυμάτων (Αποχετευτικοί Αγωγοί και Εγκατάσταση Επεξεργασίας και Διάθεσης Λυμάτων) οικισμού Καλύβες, Δήμου Αποκόρωνα», η εφαρμογή των οποίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την λειτουργία του έργου και βαρύνει τον φορέα εκτέλεσης και λειτουργίας του.
Αρμόδιος φορέας για την λειτουργία του έργου είναι ο Δήμος Αποκόρωνα.
Η Ε.Ε.Λ. των Καλυβών είναι υφιστάμενη. Η εγκατάσταση είχε κατασκευαστεί για την εξυπηρέτηση των οικισμών Καλύβες και Αρμένοι, με τη μέθοδο της ενεργού ιλύος, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 1574/15-12-1998 ΑΕΠΟ. Το έργο, ωστόσο παρέμεινε ημιτελές και δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία, με αποτέλεσμα ο πρώην Δήμος Αρμένων το 2004, να αναζητήσει εναλλακτική λύση και να προχωρήσει στην υλοποίηση ερευνητικού προγράμματος για την επεξεργασία των λυμάτων με τη μέθοδο της ηλεκτρόλυσης, για την οποία εγκρίθηκαν περιβαλλοντικοί όροι με την με αρ. πρωτ. 1631/11-07-2016 ΑΕΠΟ.
Με την παρούσα Τροποποίηση εγκρίνεται η λειτουργία της Ε.Ε.Λ. με την αρχική μέθοδο επεξεργασίας της ενεργού ιλύος με παρατεταμένο αερισμό και τα νέα έργα εκσυγχρονισμού και επέκτασης της δυναμικότητας της ΕΕΛ, με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας από 2900 σε 7000 κατοίκους. Με την παρούσα τροποποιείται και αντικαθίσταται η με αρ. πρωτ. 1631/11-07-2016 ΑΕΠΟ.
Τα προτεινόμενα έργα έχουν σχεδιαστεί για την εξυπηρέτηση συνολικά 7000 ισοδύναμων κατοίκων. Η επεξεργασία των ακαθάρτων που εφαρμόζεται γίνεται με την μέθοδο ενεργού ιλύος με παρατεταμένο αερισμό.
Η λειτουργία της εγκατάσταση περιλαμβάνει τα παρακάτω στάδια:
Συνεχίζοντας ο Δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης , γνώρισε ότι ο Δήμος Αποκορώνου θα υποβάλει πρόταση ένταξης έργου για την περαιτέρω αναβάθμιση του βιολογικού Καλυβών στην πρόσκληση στο επιχειρησιακό πρόγραμμα με τίτλο: «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» άξονα προτεραιότητας 14 «ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ-ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΤΣ)», ο οποίος συγχρηματοδοτείται από το ταμείο συνοχής με τίτλο «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΜΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ Γ’ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ (ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ 2.000-15.000 ι.π.) που απαιτούνται σύμφωνα με την οδηγία 91/271/ΕΟΚ-ΝΕΑ ΕΡΓΑ» και η οποία λήγει την 30/12/2019.
Τελειώνοντας, ο Δήμαρχος Αποκορώνου, δηλώνει την ευχαρίστησή του, διότι η αναβάθμιση του βιολογικού των Καλυβών έρχεται να λύσει οριστικά και μακροπρόθεσμα το πρόβλημα της διαχείρισης των λυμάτων του ευρύτερου οικισμού.
Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης , η αντιπολίτευση με προσχήματα - προσχώματα αναβάλλει στο σημερινό Δ.Σ. για δεύτερη φορά την αναγκαιότητα ίδρυσης Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων (γηροκομείο) και Κέντρου Ημερησίας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η.) στο Δήμο Αποκορώνου καθώς και την επιλογή θέσης εγκατάστασης αυτών, με την ταυτόχρονη έναρξη διαδικασιών και την εκπόνηση τεχνοοικονομικής μελέτης. Συνεχίζοντας, ο δήμαρχος Αποκορώνου αναφέρει ότι η αναγκαιότητα ίδρυσης των ανωτέρω είναι προφανής, γεγονός που αναδεικνύεται και από τις εισηγήσεις των υπευθύνων των δομών «Βοήθεια στο σπίτι» του Δήμου Αρμένων, του Κοινωφελούς ιδρύματος Αγία Σοφία και του Κέντρου Κοινότητας Αποκορώνου. Προφανώς, η φροντίδα της τρίτης ηλικίας, που έχουμε όλοι ιερά υποχρέωση να « σκύψουμε » και να δώσουμε λύσεις, αφήνει την αντιπολίτευση του Δήμου μας «παγερά» αδιάφορη προβάλλοντας αβάσιμους λόγους. Τους θέτω στην κρίση του Αποκορωνιώτικου λαού και θα συνεχίσω μέχρι την ολοκλήρωση αυτής της προσπάθειας που αποτελεί όραμα ζωής για την παράταξή μας.
Το έντυπο του αιτήματος συμμετοχής είναι διαθέσιμο και ΕΔΩ.
Έπειτα από τα καταστρεπτικά αποτελέσματα στη φετινή ελαιοπαραγωγή με ομόφωνη απόφαση το Δ.Σ. Αποκορώνου διαμαρτύρεται και εντοπίζει τα παρακάτω προβλήματα στο πρόγραμμα συλλογικής καταπολέμησης του δάκου:
1) Ελλιπής χρηματοδότηση. Έως και το έτος 2013 ο Δήμος Αποκορώνου λάμβανε 348.000 + ΦΠΑ για την προστασία των 1.250.000 καταγεγραμμένων δέντρων, σήμερα για τα ίδια δέντρα ο φορέας λαμβάνει 170.000 + ΦΠΑ. Ο αριθμός των δηλωθέντων δέντρων όπως παρουσιάζονται στις προκηρύξεις των διαγωνισμών την τελευταία δεκαετία παραμένει αμετάβλητος, πράγμα που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα διότι έχουν προστεθεί νέες καλλιέργειες οι οποίες δεν αποτυπώνονται. Τα ανωτέρω ποσά αντιστοιχούσαν και αντιστοιχούν για 4 δολωματικούς ψεκασμούς. Το συνολικό ποσό που αντιστοιχεί για κάθε προστατευόμενο δέντρο στο Δήμο Αποκορώνου κυμαίνεται από 0,13 εως 0,18 σεντς (ανάλογα με την περιοχή) για το σύνολο των 4 ψεκασμών. Το ποσό αυτό δεν επαρκεί για ένα ικανοποιητικό μεροκάματο προς τους εργαζόμενους με αποτέλεσμα πολλοί από τους εργαζόμενους να ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντα τα οποία έχουν αναλάβει και ταυτόχρονα ο ανάδοχος του έργου να μη δύναται να αξιώνει υπερβολικές απαιτήσεις όσον αφορά την υλοποίηση του έργου από τους εργαζόμενους .
Το δεύτερο πρόβλημα όσον αφορά το οικονομικό σκέλος είναι τα ασφαλιστικά και κυρίως τα φορολογικά θέματα όπου ένα σημαντικό μέρος των αποδοχών επιστρέφει στο Υπουργείο Οικονομικών με αποτέλεσμα οι ήδη λιγοστές αποδοχές των εργαζομένων στη Δακοκτονία να μειώνονται περεταίρω και για πολλούς εν δυνάμει εργαζομένους να καθίσταται αποτρεπτικό για να αναλάβουν το έργο και πιο συγκεκριμένα για τους νέους αγρότες ειδικού καθεστώτος και για όλους εκείνους που λαμβάνουν αγροτικές επιδοτήσεις. Το γεγονός πρόσθετου εισοδήματος έστω και λίγων εκατοντάδων ευρώ ετησίως από την εργασία τους στη δακοκτονία είναι λόγος για το Υπουργείο Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης να τους εξαίρεσαι από τη λήψη της επιδότησης που λαμβάνουν με αποτέλεσμα η δακοκτονία να στερείται των υπηρεσιών από άτομα που έχουν γνώση και εμπειρία στον τομέα αυτό με συνέπεια να αποδυναμώνεται περεταίρω η διαδικασία.
2) Γραφειοκρατία και η γενικότερη διαδικασία μέσω του Υπουργείου τα τελευταία χρόνια πολλές φορές είτε καθυστερεί την έναρξη των ψεκασμών, είτε δεν προμηθεύει εγκαίρως με τα κατάλληλα φάρμακα τις τοπικές Δ.Α.Ο.Κ. με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατόν οι αρχές (Υπουργείο-Δ.Α.Ο.Κ.) να επεμβαίνουν άμεσα όταν εντοπίζονται εστίες δάκου και το έντομο να δρα ανεξέλεγκτα με συνέπεια όταν θα είναι έτοιμες οι υπηρεσίες να το αντιμετωπίσουν να είναι πλέον πολύ αργά. Επίσης οι υπηρεσίες επειδή γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι οι ψεκασμοί για μια χρονιά οι εγκεκριμένοι και χρηματοδοτούμενοι είναι 4 συνήθως κάνουν « κράτει » για να φτάσουν τα φάρμακα έως το τέλος της σεζόν αν και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι θα γινόταν πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση αν ήταν περισσότεροι. Η ανάθεση κεντρικά από το Υπουργείο είναι ένα μεγάλο λάθος γιατί οι πληθυσμοί και η αντιμετώπιση του δάκου διαφέρει ριζικά από περιοχή σε περιοχή, π.χ. όλοι οι εμπλεκόμενοι γνωρίζουν ότι η αντιμετώπιση του δάκου στη Στερεά Ελλάδα σε σχέση με την Κρήτη δεν έχει καμία ομοιότητα και είναι εντελώς διαφορετικές οι απαιτήσεις. Αλλά ακόμα και εντός Κρήτης από περιοχή σε περιοχή οι απαιτήσεις διαφέρουν κατά πολύ. Επομένως η κεντρική διαχείριση από το Υπουργείο δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίσει σωστά το πρόβλημα.
3) Ένα άλλο πρόβλημα το οποίο είναι δύσκολο στην λύση του είναι η εγκατάλειψη από πολλούς της ελαιοκαλλιέργειας κυρίως λόγω της απαξίωσης της τιμής του λαδιού με αποτέλεσμα πολλοί ελαιώνες κατά την περίοδο των ψεκασμών να έχουν μεγάλο ύψος από ξερά χόρτα και τα τρακτέρ να μην μπορούν να μπουν λόγω του ότι τα χόρτα κρύβουν τους βράχους, σε συνδυασμό με άλλες καλλιέργειες οι οποίες είναι κλειδωμένες με λουκέτα, στη διαδικασία των διαβροχών πολλοί αγροί να μένουν αψέκαστοι με αποτέλεσμα να χάνεται η έννοια της συλλογικότητας λόγω του ότι κάποιες εστίες δάκου να μην καταπολεμούνται, και έτσι το πρόγραμμα να αποτυγχάνει τουλάχιστον μερικώς.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
1)Αύξηση κατά τουλάχιστον 40% στα ήδη καταβαλλόμενα ποσά τα οποία θα πρέπει να κατανεμηθούν κατά 20% στην αύξηση του αριθμού των εργαζομένων και το υπόλοιπο 20% στην αύξηση των αποδοχών των εργαζομένων με στόχο να βελτιωθεί αισθητά η παροχή υπηρεσίας.
Νομοθετική ρύθμιση: να εξαιρούνται οι αποδοχές δακοκτονίας και να λογίζονται ως ένα αυτοτελές εισόδημα και να μην συνδέονται με τις αγροτικές αποζημιώσεις – επιδοτήσεις λόγω του ότι το συγκεκριμένο έργο είναι έργο εθνικής σημασίας και εθνικού συμφέροντος και το αποτέλεσμα αυτού δεν είναι μόνο η αύξηση του εισοδήματος των εργαζομένων, αλλά κυρίως η προστασία του εθνικού συμφέροντος. Προτείνεται η απαλλαγή να ισχύει για εισόδημα έως των 3.000,00 ευρώ ετησίως. Η ασφάλιση με εργόσημο ύψους 10% επί των αποδοχών πρέπει να παραμείνει γιατί όλοι οι εργαζόμενοι οφείλεται να είναι ασφαλισμένοι.
2)Έγκαιρη διενέργεια του διαγωνισμού από το αρμόδιο υπουργείο για την προμήθεια των φαρμάκων πανελλαδικά ώστε να διατίθενται και σε επάρκεια στις αντιπεριφέρειες που θα έχουν την διαχείριση του έργου με στόχο την ευελιξία και τους ψεκασμούς στην ώρα τους. Ενίσχυση με επιπλέον επιστημονικό προσωπικό, καθώς και να μελετηθούν και να αντιμετωπιστούν και οι άλλες ασθένειες που προσβάλουν την ελαιοπαραγωγή.
3)Το πρόβλημα των εγκαταλελειμμένων και κλειδωμένων αγρών μπορεί να αντιμετωπιστεί με την ενίσχυση των ψεκαστήρων πλάτης υπό την προϋπόθεση της αύξησης των κονδυλίων των εργολαβιών, ενώ παράλληλα θα πρέπει να γίνει κατανοητό στους ελαιοπαραγωγούς ότι έχουν την υποχρέωση να διευκολύνουν την προσβασιμότητα στους αγρούς τους γιατί η τυχόν παρεμπόδιση επηρεάζει αρνητικά όχι μόνο τους ίδιους αλλά και την ευρύτερη περιοχή.
4) Την άμεση λήψη μέτρων αποζημίωσης των ελαιοπαραγωγών για την τεράστια ζημιά την οποία έχουν υποστεί και για την οποία οι ίδιοι δεν έχουν ευθύνη. Στην περίπτωση που δεν αποζημιωθούν οι παραγωγοί υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος εγκατάλειψης της ελαιοκαλλιέργειας όπου συνδυαστικά η απαξίωση της τιμής του λαδιού τα τελευταία χρόνια με την αύξηση των ζημιών συνέπεια του ελλιπούς κρατικού προγράμματος δακοκτονίας έχει καταστεί πλέον αποτρεπτικό για κάποιους παραγωγούς να ασχολούνται με την ελαιοκαλλιέργεια.
Ζητάμε την άμεση αποζημίωση των πληγέντων και ριζική αλλαγή στο κρατικό πρόγραμμα δακοκτονίας με στόχο στο μέλλον να ελαχιστοποιηθεί ή και να εξαλειφθεί η ζημιά η οποία προκαλείται από το δάκο.